בניית מודלים ארכיטקטוניים – איך לעשות את זה כמו מקצוען

בניית מודלים ארכיטקטוניים

בניית מודל הוא שלב חשוב בתהליך תכנון בתים ומבנים, בתכנון מודלים מודרניים ועבור סטודנטים הוא חלק מדרישות הלימודים. עם זאת לא תמיד מלמדים מהי הדרך הנכונה לבנית מודלים ארכיטקטוניים . המודל מאפשר מבט תלת ממדי על התכנון וכדאי לעשות אותו בצורה טובה ומדויקת. 

תוכניות מול מודל

כדי לבנות את המודל בצורה מותאמת לתוכניות ולהציב את הקירות במקומות הנכונים, מומלץ להדפיס את שרטוט התכנון בקנה מידה המתאים למודל. שרטוט בקנה המידה המיועד מקל על בניית המודל ומיקום הפרטים במקומות הנכונים. במקומות המיועדים אפשר להדפיס שרטוטים בכל קנה מידה שנחוץ.

הכנות מראש 

כדי להקל על בניית המודל ולא להיתקע באמצע ,כדאי להתארגן מראש עם הציוד המתאים והנחוץ לבניית המודל. יש לתכנן את גודל הקאפה הדרושה לבניית המודל, להצטייד בלוח חיתוך, דבק נוזלי, נייר דבק, סיכות להידוק. אפשר להשתמש בקרטון ביצוע במקום קאפה, אך חשוב מאוד לא לשכוח סכין חדה לחיתוכים. 

הפרטים הקטנים שמפיחים חיים בדגם

הדגם אמור לתת לצופים בו תחושה של החיים וההתנהלות במבנה המתוכנן, לכן חשוב להוסיף אביזרים ואלמנטים שיעניקו את האווירה הנכונה. דגמים מיניאטוריים של תאורה, ספסלים, כסאות, ריהוט, גינה וכו' ישתלבו בדגם ויוסיפו לו את המראה הסופי. כדי לתת לדגם חיים ודינמיקה חשוב להוסיף דמויות שונות המתאימות לדגם ויתנו לו תנועה. 

צבע עושה את ההבדל

רוב המודלים הם לבנים ואפשר להוסיף נקודות צבע מחוץ למבנה למשל גינה, עציצים או דשא. אפשרות נוספת היא לצבוע את הקירות, הצבעים יאפשרו למתבוננים להבין מהי האווירה הצפויה למבנה ולא רק מבט על הדגם עצמו. גם אביזרים מיניאטוריים שיתווספו לדגם, יעזרו להבין את האוירה ויוסיפו לדגם. 

קראו על: בניית מודלים מקרטון ביצוע

Uncategorized כללי כתיבת עבודות אקדמיות לימודים בחו"ל קורסים שיטות לימוד
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס פיתוח אפליקציות לילדים
קורס פיתוח אפליקציות לילדים הוא קורס שמלמד ילדים איך להכין משחקים ואפליקציות. זה נועד לעזור להם...
קרא עוד »
ינו 13, 2023
לימודי שוק ההון – מה לומדים?
שוק המניות הוא חלק חשוב מהכלכלה. זה לא רק מקום שבו אנשים יכולים להשקיע את כספם, אלא הוא גם מספק...
קרא עוד »
אפר 30, 2023
TOEFL מבחן לדוגמא
מבחני TOEFL אלו מבחנים שדורשים הרבה מאוד ידע ושליטה בשפה האנגלית. למען האמת כל ישראלי שרוצה להתקדם...
קרא עוד »
יונ 27, 2021